بیانیه کانون نویسنده‌گان کردستان ایران در حمایت از فرزاد کمانگر

سازمان ملل متحد !
پارلمان اروپا !
سازمان جهانی حقوق بشر !
کشور و ملتهای ترقی خواه جهان !
سازمانها و شخصیتهای مدافع حقوق بشر در سراسر دنیا !
همچنان که‌آگاهید ، متاسفانه‌حاکمیت و دولت ایران در تداوم پروژه‌ی سرکوب و قلع و قمع کردن نحله‌های فکری و بنیان های آزادی و معرفتی در ایران ، حکم ناروا و غیر انسانی اعدام برای معلم ، نویسنده‌و فعال مدنی در کردستان ، فرزاد کمانگر را صادر نموده‌است .
تاراج کشتن و از بین بردن شهروندان ایران و کردستان از طرف رژیم ، به‌جایی رسیده‌است که‌تمام پرینسیبها ، اصول ، قواعد و عرفهای بین المللی را زیر پا گذاشته‌و دیگر زمینه‌، بستر و روندی باقی نمانده‌است که‌حکومت سایه‌ی ‌وحشت و مرگ رادر آنهاو بر تمام شئونات زندگی مردم ایران نگسترانیده‌باشد .
فاجعه‌و تراژدی ای بزرگ بر هستی زنده‌گی و فرهنگ ملتی سایه‌افکنده‌و اگر جلوی این تراژدی گرفته‌نشود ، سامانه‌و تمامیت بودن شهروند ایرانی و کرد، دچار طوفانهای سهمگین نابودی خواهد شد !! .
ما ، کانون نویسنده‌گان کردستان ایران ، به‌همین دلیل و در همین راستا ، تمام جهان را از وجود این تراژدی هولناک ، آگاه ساخته‌و خواستار موضع گیری ، اقدام و برخورد جدی تمام آزادی خواهان سراسر دنیا با این فاجعه‌هستیم .
ما ضمن شرمسار کردن حکم اعدام برای معلم ، نویسنده‌و فعال مدنی فرزاد کمانگر ، در همان حال نیز تمام توانایی و مکانیزمهای مدنی خویش را برای لغو این حکم ناروا و از میان برداشتن  حکم اعدام در ایران ،  به‌کار انداخته‌و برای ایجاد حقوقی آزاد و دمکراتیک فردی و جمعی تمام شهروندان ایران ، تلاش می نماییم .

کانون نویسنده‌گان کردستان ایران