در آستانه هفته معلم ، بازداشت موقت برادر فرزاد کمانگر

اداره اطلاعات شهرستان کامیاران ساعت ۹ صبح امروز مورخه ۳۱/۱/۸۷ اقدام به احضار و بازجویی ۷ ساعته از مهرداد کمانگر برادر فرزاد کمانگر ، معلم و فعال حقوق بشر اعدامی نمود . وزارت اطلاعات در این بازجویی توام با تهدید ، آقای مهرداد کمانگر را به دلیل پیگیری وضعیت برادر دربندش مورد تهدید قرار داده و این تهدیدات را با نشان دادن برگه بازداشت مهرداد کمانگر شکل دیگری بخشیدند .
نیروهای امنیتی بی توجه به بی ربط بودن سئوالات و خواسته ها ، از آقای کمانگر خواستند از پیگیری وضعیت برادر دربندش دست برداشته ، اسامی معلمانی که طی فراخوانی قصد دارند هفته معلم را به صحنه حمایت از فرزاد کمانگر تبدیل نمایند را اعلام نماید . همچنین دستگاه اطلاعاتی قصد داشته است تا طی برگه ای از قبل آماده شده با متن تعهد به عدم جمع آوری امضاء و مصاحبه با رسانه ها انصراف از پیگیری و حمایت از فرزاد کمانگر را بر خانواده وی تحمیل نماید.
آقای کمانگر ضمن غیرقانونی خواندن این برخورد و تاکید بر حق خانواده مبنی بر حمایت از فرزاد ، از پاسخ دادن به سئوالات و امضاء هر اوراقی خودداری نمود . وزارت اطلاعات نیز ناچاراً با تاکید بر عدم افشای این برخورد ، آقای کمانگر را ساعت ۱۶ امروز آزاد نمود .
مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران ضمن محکوم نمودن برخورد وزارت اطلاعات با این خانوده و همینطور غیرقانونی دانستن اساس حکم صادره فرزاد کمانگر ، برخورد با خانواده های پیگیر وضعیت فرزندان زندانی خود را که به صورت سیستماتیک از سوی وزارت اطلاعات انجام میگیرد ، غیر انسانی و مغایر با اصول قانونی و حقوق بشری ارزیابی میکند .