اطلاعیه / سوء استفاده از زندانیان سیاسی محکوم است

در آستانه برگزاری تجمع روزشنبه در شهرسنندج و درحالی که دستگاه امنیتی برای مختل نمودن برگزاری این تجمع دست به اقدامات وسیعی زده است ، شب گذشته مورخه ۲۷/۴/۸۷ تلویزیون صدای آمریکا در بخش تفسیر خبر خود اقدام به پخش فایل صوتی از آقای فرزاد کمانگر نمود . این اقدام تعجب آور تلویزیون صدای آمریکا و پخش این فایل صوتی  موجبات ایجاد مشکلات برای این زندانی و ابهاماتی گردیده است هر چند آقای کمانگر همچنان از گفته های خود دفاع مینماید اما تحریف ، حذف به رای و پخش عمومی آن را اقدامی شنیع میدانیم بنابراین لازم دیده شد که جهت تنویر افکار عمومی توضیحاتی اجملاً ارائه گردد :
۱-آقای فرزاد کمانگر بعنوان یک زندانی از حق تماس تلفنی خود هر چند کوتاه مدت اما مانند تمامی زندانیان دیگر در زندان رجایی شهر کرج برخوردار است و نامبرده همچون تمامی زندانیان دیگر بصورت روزمره امکان تماس را دارد. بنابراین تماس تلفنی نامبرده مستلزم کوشش هیچ زندانبان یا فرد سومی نمیباشد و وی از حداقل حق قانونی خود استفاده مینماید.
۲-آقای فرزاد کمانگر پیامی دریافت مینماید که فردی با برچسب های روزنامه نگار، فعال حقوق بشر و عناوین بزرگانه دیگری با شما کاری حیاتی دارد ، آقای کمانگر به عنوان یک موضوع عادی با فرد مذکور تماس میگیرد و فرد مذکور ضمن پرسش سئوالاتی جهت دار اقدام به ضبط مخفیانه و ناجوانمرادانه مکالمه خود با آقای کمانگر مینماید.
۳-فردی که دچارسندروم خودبزرگ کردن است و به جعل خود را ژورنالیست معرفی مینماید درحالی که کوچکترین پایبندی به اصول اخلاقی نداشته است ، با حذف قسمتهایی از گفته های اقای کمانگر اقدام به انتقال فایل صوتی به تلویزیون صدای آمریکا مینماید و اینکه چگونه تلویزیون صدای آمریکا در اقدامی خلاف عرف حاضر به پخش گفتگوی شخصی آقای کمانگر که کمترین اطلاعی از صبط ناجوانمردانه صدا نیز نداشته است نموده است خود جای سئوال است .
۴-نهایتاً نیز پس از پایان پخش فایل صدا ، فرد مذکور عنوان میدارد که آقای کمانگر مردم را دعوت به تجمع در زیر پرچم و نمادی
 خاص نموده است ، در حالی که آقای کمانگر مطلقاً چنین موضوعی را بیان ننموده است و این مطالب تحریف شده بافته های ذهن ناسالم فرد مذکور می باشد .
در پایان متذکر میشویم فرد یا افراد خاطی و سوءاستفاده گر که برای ارضا امیال خود دست به این اقدامات ناجوانمردانه زده اند را فاقد مشروعیت و اعتباری برای مخاطب قرار دادن قلمداد مینمائیم و این اطلاعیه تنها به قصد تنویر افکار عمومی و تصحیح خطا آنان که ناخواسته فریب این افراد را خوردند منتشر مینمائیم همچنین امیدواریم تلویزیون صدای آمریکا در منابع خبری و عملکرد خود در این باب بازنگری نماید.
در پایان بار دیگر یادآور میشویم که تجمع حمایت از فرزاد کمانگر فردا 
شنبه مورخه ۲۷/۴/۸۷ در شهر سنندج ، مقابل دادگستری استان کردستان واقع در میدان بسیج راس ساعت ۱۰ صبح برگزار میگردد و تاریخ و برنامه مذکور تغییری نداشته است  همانطور که در اطلاعیه مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران ذکر گردیده است این تجمع اقدامی قانونی و مسالمت آمیز و تنها در زمینه حمایت و ابقا حقوق بشر و تلاشی برای نجات فرزاد کمانگر خواهد بود.

کمپین نجات فرزاد کمانگر
تهران – ۲۸ تیر ماه ۱۳۸۷ برابر با ۱۸-۰۷-۲۰۰۸