گزارش تجمع پرشور اعتراض به حکم فرزاد در سنندج

پیرو فراخوان مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران مبنی بر برگزاری تجمعی مسالمت آمیز در اعتراض به نقض حقوق بشر بالاخص اعتراض به حکم صادره برای فرزاد کمانگر معلم و فعال حقوق بشر و درخواست از قوه قضائیه برای توقف و بازنگری در حکم صادره در مورد این فعال مدنی، مردم انسان دوست و صلح طلب از مناطق مختلفی چون سقز،بانه،قروه ،کامیاران،دهگلان،مهاباد،مریوان،خرم آباد،بندرعباس،کرمانشاه و.. بصورت فردی و جمعی در محل تعیین شده یعنی مقابل دادگستری شهر سنندج تجمع نمودند.
تجمع مذکور از ساعت ده صبح طبق اعلام با جمعیتی بالغ بر سصید نفر از اقشار مختلف جامعه آغاز و تا ساعت ده و بیست دقیقه جمعیت به بیش از هزارنفر افزایش یافت ، در این هنگام نیروهای انتظامی و لباس شخصی در محدوده محل تجمع حاضر گردیدند . به دلیل ماهیت مسالمت آمیز تجمع ، رویکرد مجموعه و برخورد مناسب نیروی انتظامی و همچنین وساطتت تنی از مسئولین برای پایان دادن به تجمع بطوری که تجمع مذکور بدون برخورد ، خشونت و تنش به پایان رسد ، با قرائت قطعنامه پایانی تجمع که در آن از قوه قضائیه و نمایندگان مجلس خواستار پاسخگویی و تجدید نظر در حکم فرزاد کمانگر شدیم ، تجمع را ناچاراً به پایان بردیم ، این در حالی بود که حداقل جمعیت حاضر بیش از هزار نفر رسید و به دلیل فاصله های زمانی و مکانی کماکان هزاران نفر از مردم نیز در راه بودند 
.
همچنین علیرغم احضار تنی از فرهنگیان به نامهای ، نعمت محمدی ، رحمت محمدی ، محمد باقر پیری ، هوشنگ یوسفی ، صابر قبادی و تنی دیگر از فرهنگیان سنندج و کامیاران در روزهای گذشته به اداره اطلاعات و درخواست عدم شرکت در تجمع روزجاری ، فرهنگیان استان کردستان پرحضورترین شرکت را در تجمع روزجاری به نمایش گذاشتند .
همچنین تجمع مذکور شاهد تصاویر
 متعددی از فرهاد وکیلی ، علی حیدریان ، یاسر گلی ، هانا عبدی انور حسین پناهی و تنی دیگر از زندانیان سیاسی و فعالان مدنی استان کردستان بود و حضور خانواده های این زندانیان در این تجمع مشترکاً پیام پایان دادن به نقض حقوق بشر و آزادی زندانیان وجدانی را به نمایش گذارد.
همچنین بدینوسیله ضمن پوزش از تمامی مردم دلسوز و آزاداندیشی که برای اعلام حمایت از زندانیان مدنی و بالاخص فرزاد کمانگر از مناطق بعضاً بسیار دور مراجعه نمودند و به علت بعد مسافت با اندکی دیرکرد و زمانی که تجمع پایان یافته بود رسیدند تنها دلیل پایان زودهنگام تجمع را جلوگیری از تنش و درگیری و به پایان بردن مسالمت آمیز تجمع بر اساس ماهیت آن اعلام مینمائیم.
 امیدواریم حضور اعتراض آمیز هزاران آزاداندیش در تجمع امروز و اعتراض به نقض حقوق بشر مورد توجه مسئولین مربوطه قرار گیرد . مسلماً تجمع امروز پیام صلح طلبی ، مسالمت جویی و اقتدار جامعه مدنی را به جهانیان منتقل مینماید.