بیانیه / بازداشت دو عضو مجموعه بهمراه سه معلم را محکوم میکنیم

دو تن از اعضای مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران به نامهای سما بهمنی (از بندرعباس) وحبیب بهمنی (بندرعباس ، دانشجوی دکتری داروسازی) به همراه سه تن از همکاران فرزاد کمانگر و معلمان کامیارانی به نامهای حسن قربانی، کاوه رستمی ،احمد قربانی صبح روز جاری در حد فاصله شهر کامیاران و یکی از روستاهای محل تدریس سابق فرزاد کمانگر ناپدید گردیدند . ساعاتی بعد تنی از این افراد طی تماسهایی کوتاه خبر از بازداشت خود توسط نیروهای امنیتی و انتقال به بازداشتگاه اطلاعات سنندج دادند.
شایان ذکر است دو عضو مجموعه از مسافت دور تنها بر اساس رسالت انسانی و اجتماعی خود جهت شرکت در تجمع سنندج مورخه ۲۹/۴/۸۷ در منطقه کردستان حضور یافته و پس از پایان تجمع بنا به خواست مجموعه و جهت تهیه گزارشی در رابطه با نقض حقوق بشر در کردستان در منطقه باقی ماندند . این افراد همراه با سه فرهنگی مذکور جهت تهیه گزارش مربوطه عازم یکی از روستاهای محل تدریس آقای کمانگر بوده اند که در میانه راه ناپدید گردیدند 

ضمناً کودک ۸ ساله ای به نام جاوید کمانگر نیز در بین دستگیرشدگان مذکور وجود داشته است که ساعاتی پیش آزاد گردیده است ، نامبرده به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفته است به طوریکه آثار ضرب و شتم بر روی بدن وی قابل مشاهده است.
پنج فعال مدنی مذکور اکنون در وضعیتی مبهم و در بازداشتگاه اداره اطلاعات شهر سنندج به سر میبرند ، افراد فوق خارج از چارچوب مسالمت و قانونگرایی فعالیتی نداشته اند و نفس عمل به وظیفه اجتماعی و انسانی افراد نباید موجب سلب امنیت آنان را فراهم آورد.
مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران ضمن محکوم نمودن بازداشت اعضای خود که در راستای حمایت و ابقاء حقوق بشر در جامعه ایران میکوشند و همچنین برخورد با فعالان فرهنگی خواهان آزادی بی قید و شرط این افراد میباشد .

دبیرخانه مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران
تهران / چهارشنبه، ۲ مرداد ماه ۱۳۸۷ برابر با ۲۳-۰۷-۲۰۰۸