قوت گرفتن احتمال اجرای حکم اعدام فرزاد کمانگر

فرزاد کمانگر ، معلم و فعال حقوق بشر بازداشت شده در سال ۸۵ که پس از طی نمودن پروسه پر ابهام قضائی توام با آزار و اذیت و شکنجه که منجر به آسیب دیدگی فک ، اعصاب ، دست و سر نامبرده گردید از سوی دادگاه انقلاب به اعدام محکوم و این حکم نیز در دیوان عالی کشور قطعیت یافت ، وی در مرداد ماه سال جاری پس از اعلام سخنگوی قوه قضائیه مبنی بر قطعی بودن حکم اعدام این معلم ، بصورت غیر قانونی به بند امنیتی ۲۰۹ زندان اوین منتقل گردید.
آقای کمانگر در این مکان مدت مدیدی را محروم از حقوق خود مبنی بر تماس با خانواده یا وکیل به سر برد و پس از آن نیز تماس یا ملاقات وی منوط به اجازه و حضور بازجوی ایشان گردید.
بنابر گزارشات دریافتی ظهر روز گذشته مورخه ۴/۹/۸۷ پس از یورش نامتعارف ماموران امنیتی به اتاق ۱۲۱ بند ۲۰۹ ، فرزاد کمانگر را در مقابل سایر زندانیان مورد ضرب و شتم قرار داده و به همراه لوازم شخصی خود به نقطه نامعلومی منتقل نمودند.
گزارش گردیده است که آخرین بار آقای کمانگر در بهداری زندان و در وضعیت بد جسمی مشاهده گردیده است.
شاهدان عنوان می نمایند ماموران امنیتی در هنگام انتقال توام با ضرب و شتم آقای کمانگر ، وی را در شرف اعدام می خواندند و با لحن شهید او را مورد تمسخر قرار میدادند.
نظر به عدم محکومیت آقای کمانگر به زندان و همچنین قطعی گردیدن حکم اعدام وی که با دستور ریاست قوه قضائیه به مرحله اجرا در می آید و همچنین افزایش روزافزون موج سرکوب فعالان مدنی و سیاسی و همینطور شرایط خاص آقای کمانگر مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران خطر اعدام این معلم و فعال مدنی را قریب الوقوع ارزیابی میکند و از تمامی سازمانهای مدافع حقوق بشر و فعالان این حوزه توجه ویژه به وضعیت بغرنج این معلم محکوم به اعدام را درخواست میکند.

دبیرخانه مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران
تهران – ۵ آذر ۸۷ برابر با ۲۵ نوامبر ۲۰۰۸