محکومیت سما بهمنی بعلت حمایت از فرزاد کمانگر

سما بهمنی از اعضای مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران در تاریخ ۲/۵/۸۷ بعلت تلاش برای تهیه گزارشاتی از نقض حقوق بشر در منطقه کردستان و همچنین حمایت از فرزاد کمانگر به همراه سه معلم و یک فعال مدنی دیگر بازداشت و به اداره اطلاعات شهر سنندج منتقل گردیدند .
نامبردگان پس از سپری نمودن شرایط غیرانسانی توام با بدرفتاری در اداره اطلاعات شهر سنندج که تماماً در سلول انفرادی سپری شد در تاریخ ۱۷/۵/۸۷ به زندان مرکزی این شهر منتقل گردیدند.
دادگاه انقلاب شهر سنندج برای آزادی موقت خانم سما بهمنی اقدام به صدور قرار وثیقه سنگین یکصد میلیون تومانی نمود که با تودیع این وثیقه سنگین سرانجام وی در تاریخ ۲۰ شهریورماه سال جاری از زندان مرکزی سنندج آزاد گردید.
این مدافع حقوق بشر در تاریخ سوم آذرماه در شعبه اول دادگاه انقلاب شهر سنندج به ریاست قاضی بابایی مورد محاکمه قرار گرفت . نامبرده در دادگاه غیرعلنی مذکور به تبلیغ علیه نظام و عضویت در مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران (که در کیفرخواست با نام گروهک غیرقانونی فعالان حقوق بشر در ایران مورد اشاره قرار گرفته است) متهم گردید و نهایتاً به حکم نامتعارف “سه سال حبس تعزیری تعلیق شده به مدت پنج سال ، محرومیت از تردد در مناطق کردنشین و ممنوعیت ارتباط با هر فردی که سابقه محکومیت تحت عنوان تبلیغ علیه نظام یا اقدام علیه امنیت کشور داشته باشند” محکوم گردیدند.