حکم اعدام فرزاد کمانگر بدون تغییری همچنان قطعی است

در میان اخبار منتشره در روزهای اخیر خبری مبنی بر موافقت آیت الله شاهرودی با اعاده دادرسی پرونده فرزاد کمانگر و در نتیجه ارجاع پرونده این معلم محکوم به اعدام به شعبه ای از دادگاه جهت بررسی مجدد با حضور ۵ قاضی منتشر گردیده است.
حسب اهمیت موضوع ، مجموعه با خانواده و وکیل آقای کمانگر تماس حاصل نمود که با بی اطلاعی و تکذیب آنان در این خصوص روبه رو شد ، خانواده و نزدیکان آقای کمانگر به شدت از وضعیت مبهم قضائی ایشان نگران هستند.

پرونده فرزاد کمانگر با حکم قطعی اعدام از حدود ۵ ماه قبل بعلت امتناع این فعال مدنی از درخواست عفو به دلیل اعتقاد به بی گناهی با مسئولیت و درخواست آقای خلیل بهرامیان وکیل مدافع ایشان ، برای اعمال ماده ۱۸ (اعاده دادرسی) در انتظار موافقت ریاست قوه قضائیه جهت اعاده دادرسی می باشد.
اکنون و پس از پنج ماه انتظار ، مرجع قضائی ضمن عدم اقدام برای شفاف سازی وضعیت حقوقی پرونده ، تاکنون ابلاغ یا اطلاع رسانی در خصوص موافقت آیت الله شاهرودی برای بررسی مجدد پرونده کمانگر را صورت نداده است و با توجه به این مسئله ، حکم فرزاد کمانگر همچنان اعدام و قطعی می باشد که با دستور ریاست قوه قضائیه به اجرا درخواهد آمد.
اکنون فرزاد کمانگر همچنان در بند ۲۰۹ زندان اوین در اتاقی چند نفره نگهداری میشود ، وی به دلیل عفونت داخلی فک ناشی از شکنجه در بازداشگاه اطلاعات سنندج نیازمند رسیدگی پزشکی می باشد که تا کنون از این رسیدگی محروم مانده است ، خانواده وی در ملاقات آقای کمانگر صورت وی را متورم مشاهده نموده اند که ناشی از آسیب مذکور می باشد، مطلعان نگران ورود عفونت به خون این زندانی هستند.
لازم به ذکر است در طی ۳۰ ماه گذشته هزاران امضا و نامه در سطح داخلی و بین المللی به مسئولان امر ارسال گردیده است که تماماً درخواست آزادی یا رسیدگی علنی و منصفانه پرونده این معلم دلسوز را داشته اند ، متاسفانه علاوه بر بی توجهی مسئولان امر نسبت به خواست افکار عمومی در چندین مورد دستگاه امنیتی اقدام به برخورد ، بازداشت و صدور احکام کیفری در خصوص معلمان و فعالان حقوق بشری که از آقای کمانگر حمایت نموده بودند داشته است.
همچنین در طی هفته های اخیر چند تن از بستگان خلیل بهرامیان ، وکیل مدافع آقای فرزاد کمانگر بازداشت و مورد برخورد دستگاه امنیتی قرار گرفتند که مطلعان از ارتباط این موضوع با پرونده فرزاد کمانگر و افزایش فشار بر وکیل ایشان خبر می دهند.