خبر جدید از پرونده فرزاد کمانگر

خلیل بهرامیان وکیل فرزاد کمانگر از کشف حقایق جدیدی در پرونده این فعال کُرد محکوم به اعدام خبر داد.

خلیل بهرامیان در گفت‌وگویی کوتاه با خبرگزاری دیده‌بان حقوق بشر کردستان گفت: در تاریخ هفتم مرداد ماه سال جاری قرار بود حکم اعدام فرزاد کمانگر اجرا گردد. اما از آن‌جا که مأموران اطلاعات در جریان این پرونده به موارد مبهمی برخورد کرده بودند طی گزارشی به وزیر اطلاعات و رئیس قوه قضائیه حکم متوقف شد. نهایتاً با پیگیری‌های به عمل آمده مشخص گردید وکیل یکی دیگر از متهمان همین پرونده که قبلاً هم رئیس دادگاه انقلاب یکی از شهرستان‌های کردستان بوده است با دریافت مبلغ کلانی از خانواده این شخص تعهد نموده تا با مقصر وانمود کردن فرزاد کمانگر امکان آزادی موکل خود را فراهم آورد. هر چند وی در جلوه دادن فرزاد کمانگر به عنوان مقصر این پروند تلاش نمود اما نتوانست مانع از صدور حکم اعدام برای شخص مورد نظر شود.

خلیل بهرامیان با تأکید بر نقش موثر تیم اطلاعاتی رسیدگی کننده در کشف این حقیقت افزود: طی این مدت ما همواره بر بی‌گناهی فرزاد کمانگر و عدم وجود مدارک و اسنادی دال بر مجرم بودن او تأکید داشته‌ایم و این مورد را بارها به مراجع قضایی رسیدگی کننده و نیز از طریق رسانه‌ها اعلام نموده‌ایم.

وکیل فرزاد کمانگر در پایان با اعلام این‌که چهارشنبه هفته پیش با موکلم ملاقات داشته‌ام از انتقال وی به زندان رجایی شهر کرج ابراز شگفتی کرد و گفت: با توجه به شواهد موجود کشف شده در پرونده انتظار ما لغو حکم اعدام و آزادی سریع فرزاد کمانگر و همچنین پی‌گیری رفتارهایی که طی این مدت با وی صورت گرفته و پرداخت خسارت به اوست.