اعتراض اتحادیه کارگران حمل و نقل خطوط آهن و دریایی نیوزیلند به اعدام های اخیر در ایران

اتحادیه کارگران حمل و نقل خطوط آهن و دریایی نیوزیلند در نامه ای اعتراضی اعدام فرزاد کمانگر و چهار زندانی سیاسی دیگر در سحرگاه نوزده اردی بهشت را محکوم نمود.

متن نامه ی مذکور به شرح زیر است:

به مسئولین مربوطه:

به نمایندگی از رئیس کشوری، کمیته مدیرت کشوری، و اعضای اتحادیه کارگران حمل و نقل خطوط آهن و دریایی نیوزیلند اعدام فرزاد کمانگر، معلم و فعال کارگری و حقوق انسانی و چهار زندانی سیاسی دیگر را توسط جمهوری اسلامی ایران قویا محکوم می کنیم.

جمهوری اسلامی ایران، کارگر آموزش و پرورش، معلم و فعال حقوق بشر، فرزاد کمانگر، و چهار زندانی سیاسی دیگر را در ۹ مه ۲۰۱۰ اعدام کرده است. طبق آخرین گزارشات، آقای فرزاد کمانگر، آقای علی حیدریان، آقای فرهاد وکیلی، خانم شیرین علم هولی و آقای مهدی اسلامیان همگی امروز اعدام شده اند. هیچیک از وکلا و یا خانواده های این زندانیان از از این اعدامها با خبر نشده بودند.

اعضای آر-ام-تی-یو تداوم تهاجم شرم آور علیه حقوق کارگری و انسانی در ایران را محکوم میکنند و خواهان آزادی فوری و بدون قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی، و کارگران و دانشجویان در بند هستند.

اعضای آر-ام-تی-یو از دولت ایران می خواهند که حقوق کارگری و انسانی، ازجمله آزادی بیان و ابراز وجود و نیز حق تشکل، تجمع و اعتراض، را کاملا محترم شمرد. ما از جمهوری اسلامی ایران می خواهیم که تعقیب و اذیت و آزار فعالین کارگری و حقوق بشر و سازمانهای سیاسی و عدالت اجتماعی را متوقف کند و مانع فعالیتهای آنان نگردد. هیچ فردی نباید بخاطر پراتیک کردن ابتدایی ترین حقوق انسانی خود مورد اذیت و آزار، حبس و خشونت قرار بگیرد. شکنجه و اعدام باید فورا متوقف گردد.

وین باتسون

دبیر کل، اتحادیه کارگران حمل و نقل خطوط آهن و دریایی نیوزیلند

Wayne Butson

RMTU General Secretary

۴ thoughts on “اعتراض اتحادیه کارگران حمل و نقل خطوط آهن و دریایی نیوزیلند به اعدام های اخیر در ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *