خبر تکمیلی بزرگداشت مراسمات سالروز ۱۹ اردیبهشت ماه

علی رغم جو امنیتی در آستانه روز ۱۹ اردیبهشت ماه اولین سالگرد اعدام ۵ فعال سیاسی و مدنی در زندان اوین تهران، در شهرهای ماکو، سنندج و کامیاران مردم با حضور باشکوه خویش یاد این جانباختگان را گرامی داشتند.

بنابه اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، دیروز ۱۹ اردیبهشت ماه در شهر ماکو، مراسم اولین سالگرد اعدام شیرین علم هویی برگزار شده است. خانواده وی با وجود اینکه چند روز پیش منزلشان مورد یورش نیروهای امنیتی قرار گرفته بود به طوریکه بیشتر اسناد و مدارک داخل منزل توسط نیروهای امنیتی برده شده بود، با قربانی کردن گوسفند مراسمات سنتی و محلی برای بزرگداشت فرزندانشان به جای آورند.

این مراسم در منزل پدری شیرین در شهر ماکو برگزار شد و شرکت مردم از شهرهای مختلف و به خصوص شهرهای استان کردستان با وجود مسافت طولانی در این مراسم محسوس بوده است.

همچنین در شهرهای کامیاران و سنندج در منزل پدری علی حیدریان، منزل فرهاد وکیلی و منزل مادر فرزاد کمانگر مردم شهرهای مختلف کردستان با حضور در این مراسمات یاد این جانباختگان راه آزادی را گرامی داشتند. بنابه اخبار دریافتی علی الرغم جو امنیتی حاکم بر شهرهای مختلف کردنشین شرکت مردم از خانواده زندانی سیاسی گرفته تا خانواده جانباختگان راه آزادی در سالهای قبل، گسترده توصیف شده است.

در کامیاران ازدحام جمعیت به اندازه‌ای بود که عده کثیری از مردم در بیرون منزل فرزاد کمانگر ایستاده بودند، برخی از شهروندان هم با تهیه دفتر و قلم‌هایی مزین به روبان سیاه در منزل خانواده کمانگر حاضر شدند.