بیانیه اتحادیه دموکراتیک دانشجویان کورد در سالگرد اعدام ماموستا فرزاد کمانگر و همراهانش

ملت کورد در سرزمینی زندگی می کنند که نه شاهد ساختن تاریخ خویش آنچنان که خواسته اند بلکه شاهد تکرار صحنه های شکل گرفته ای در تاریخ و سرزمین های دیگری هستند که سخن گفتن از خود را در باورهای بسته بندی شده ای برایشان تعریف و تحمیل نموده اند. اراده رهایی از این جایگاه از پیش تعریف شده و آمیخته با بیگانگی با این سرزمین ؛ دیگر بار کوردستان را هدف تحمیل تاریخ حاکمان می نماید. این صحنه ها خواه سیستم تفتیش عقاید قرون وسطایی، خواه با بکار گیری سیستم گیوتن ژاکوبنی یا سیستم بمباران شیمیایی و ژینوساید ملت کورد و…..
اگر چه وجدان آگاه بشری همواره در سطح نظریه و عمل و با بکارگیری اندیشه هایی از جنس آزادی، حقوق بشر و دموکراسی در برابر این صحنه ها ایستادگی کرده است .اما نه تنها این اشکال برخواسته از افکار تمامیت خواهانه و فاشیستی و اراده ی معطوف به قدرتی که برگزیده کردن ماهیت بشری را یگانه و البته دل بخواهی کرده است ؛ بلکه شکل نوینی از آن باز تولید و اجرا گردید و این بار در ایران.
شکلی که خواست آزادی و اقرار بر کهنه بودن افکار بسته بندی منجر به از خود بیگانگی را در تمام ابعاد آن از بین می برد این بار فراتر و حتی به قیمت زیر پاگذاشتن مکانیزم سرکوب و ایجاد رعب و وحشت خود حاکمیت بود و آن اعدام ناگهانی ۴فعال سیاسی کورد در نبود شفافیت قضایی و ضعف قوانین مربوطه.
اما پاسخ ملت کورد نیز فراتر از اعتراض مدنی به دور از خشونت که الگویی فرهنگی برای گذار به آرمان دموکراسی و حقوق بشری ، بلکه پیامی برای تمام حاکمیت های دیکتاتورو تمامیت خواه بود که هر شیوه ای از سرکوب اراده ملت ها به پایان آمده است و نویدی برای تمام مردم دنیا که با ایمان و اعتقاد و ایستادگی به اراده جمعی مبتنی بر آزادی و عدالت به پیروزی خواهند رسید. چرا که ۴ اعدامی کوردستان بیداری و عزم و اراده ی ملت کورد را دو چندان نمود. باید اضافه کرد که که این تهدید برای تمام مردم ایران همچنان وجود دارد و محکوم کردن و تلاش برای رفع این تهدید وظیفه ای برای جامعه مدنی در تمام ایران است.
بی گمان استفاده از هر شیوه ی قهر آمیز دیگری در قبال مردم با واکنشی از نوع ۲۳گولان مواجه می شود و شکاف ایجاد شده میان مردم و حاکمیت بدون بکارگیری سیاست های مبتنی بر عقلانیت و ایجاد مشارکت سیاسی با روح پلورالیستی جامعه و حاکمیت را تواما به سمت انحطاط خواهد برد.

اتحادیه دموکراتیک دانشجویان کورد در این راستا خواهان تقدم حاکمیت قانون مبتنی بر کرامت جان انسان و حق تعیین سرنوشت فردی و جمعی برحاکمیت سلیقه ای و غیر عقلانی سیاسی، لغو احکام اعدام تمامی زندانیان سیاسی و بویژه زندانیان سیاسی کورد و تمکین حاکمیت در برابر ارده ی اعمال حق تعیین سرنوشت ملت ها می باشد و به پاس گرامیداشت یاد ماموستا فرزاد کمانگر و همراهانش در اذهان تمامی آزادی خواهان و بشردوستان و ملت کوردستان پیشنهاد نامگذاری این روز را به عنوان روز معلم مطرح نموده و آنرا گرامی می داریم.

سوران دانشور